Càritas Mallorca segueix estant al costat de les persones més vulnerables

Davant la crisi sanitària actual i les mesures de seguretat adoptades a l’àmbit nacional, Càritas Mallorca ha reorganitzat els seus serveis per a continuar donant resposta als col·lectius amb menys recursos.

Càritas Mallorca, fidel a la seva missió com a expressió de la caritat de l’Església,  continua la seva feina d’estar al costat de les persones més desfavorides de la societat en un moment d’ incertesa i inseguretat provocada per la crisis del Coronavirus. Per aquesta raó, Càritas Mallorca ha reorganitzat els seus serveis per a complir amb les mesures  sanitàries i de seguretat que s’han establert a tot l’àmbit nacional amb la implantació de l’Estat d’Alarma, Real Decret 463/2020 i seguir acompanyant les persones i famílies que així ho necessitin.

En aquests moments, es continua atenent, informant i acompanyant a les persones des dels diferents serveis, però es fa de forma telefònica. La seu central de Càritas Diocesana (tel: 971 717 289) i l’Espai Joana Barceló (tel: 971 214 999) segueixen actives amb personal  per tal d’atendre les cridades  d’aquelles persones que necessitin informació i suport, per donar determinades ajudes econòmiques si fos necessari, derivant a les tècniques referents del Servei d’Acollida del territori, del Servei d’Intermediació  i Orientació laboral o el Servei d’Assessoria Jurídica depenent de la situació.

En aquest sentit, s’està intensificant el treball de seguiment i acompanyament individualitzat a nivell telefònic amb les persones i famílies que ja participaven dels diferents programes, per conèixer la seva situació i poder gestionar els suports que siguin necessaris en cada cas. La capacitat d’acollida, escolta i acompanyament és el que ens ha caracteritzat sempre des de Càritas. Ara més que mai hem de treballar per a que la distància física no impedeixi que les persones sentin Càritas ben a prop.

El suport a les necessitats bàsiques d’alimentació i higiene es segueix garantint a través dels Centres de Distribució d’Aliments i el Menjador Social “Sor Isabel Bonnín” d’Inca s’intensificaran, si així és necessari, les ajudes econòmiques per transferència bancària, de forma que les persones no s’hagin de desplaçar.

Malgrat el tancament de les botigues, en aquests moments es manté el servei de recollida de roba que duu a terme l’empresa d’inserció de Càritas, Eines x Inserció a determinades zones de l’illa. Emperó, demanam que, per no generar més moviment de persones, es guardi la roba en bosses a casa fins que la situació d’emergència finalitzi.

Són moltes les persones , voluntàries i col·laboradores habituals que s’han ofert per a continuar donant suport i recolzant a les persones que més ho necessiten. Complint amb les mesures de seguretat sanitàries que s’han establert, des de l’entitat se’ls hi ha agraït la seva disposició però se’ls ha demanat que quedin a casa, sobretot aquelles persones majors de 65 anys i que són població de risc. Segueixen col·laborant a llocs puntuals de la Part Forana i  Palma, voluntariat més jove.

Enfront a la societat desvinculada de la que ens parlava el VIII Informe FOESSA autonòmic presentat el passat mes d’octubre a Mallorca, l’anomenada crisis del Coronavirus fa  sorgir de nou la solidaritat i ens obliga a vincular-nos.  Càritas, que té la sort d’estar present a tot el territori gràcies a la seva capil·laritat a través de les parròquies,  anima a preocupar-nos per aquells veïnats de les nostres comunitats que no puguin sortir al carrer i donar-li suport en accions tan senzilles com fer la compra, fer una telefonada o d’altres que puguin sorgir.

És molta la incertesa que hi ha entorn a la realitat actual que tenim, però sabem que el que vindrà  serà una realitat molt complicada per a les persones més vulnerables. La població amb menys recursos és la que està més exposada  als efectes que pot provocar a curt, mig i llarg termini aquesta crisi.

Càritas ha d’estar preparada per donar resposta, una resposta que sense la implicació de les persones no és possible.  La millor forma de col·laborar en aquests moments és quedant-se a casa i des d’allà poder ajudar a través d’un donatiu o fent-se subscriptor, per poder fer realitat la missió de Càritas: estar sempre al costat de les persones que més ho necessiten.

#SempreAlCostatdeLesPersones #CadaGestCompta #LaCaritatNoTanca #LaCaridadNoCierra

Fes un donatiu

Fes-te soci