El Tercer Sector anima al sector empresarial a marcar la casella Empresa Solidària en l’Impost de Societats

Aquesta campanya es denomina “Ara més que mai empreXas”. La casella Empresa Solidària es pot marcar des de l’1 de juliol.

La Plataforma del Tercer Sector (PTS), de la qual forma part Càritas, ha llançat la campanya «Ara més que mai empreXas» dirigida a informar i sensibilitzar a les companyies perquè marquin la Casella Empresa Solidària dedicada a fins socials en tributar per l’Impost de Societats. Aquesta mesura els permetrà, per segon any consecutiu, contribuir a aconseguir una societat més cohesionada i abordar a reconstrucció social del país marcant la casella 00073 (model 200) o la 069 (model 220) d’aquest impost.

Per a visibilitzar aquesta nova mesura s’ha elaborat material informatiu amb l’objectiu que les empreses coneguin que des de l’1 de juliol, i fins al 25 del mateix mes, poden destinar el 0,7% de la quota íntegra que declaren a finançar projectes socials. Tots els materials i detalls de la campanya «Ara més que mai empreXas» es poden consultar en la web.

Amb aquesta campanya, la PTS anima a les empreses a sumar-se a aquesta iniciativa que és totalment voluntària i no suposa cap cost addicional. A més, amb la mesura posaran de manifest el seu compromís solidari amb la societat i el Tercer Sector, generant impacte social positiu i valor, no sols per a l’empresa sinó també per a la societat.

D’aquesta manera, les empreses que marquin la casella, voluntàriament i sense cost, fonamentaran les seves accions en principis que tenen a veure amb la reconstrucció social, el canvi del seu entorn, la millora de la qualitat de vida de les persones, la lluita contra la pobresa i les polítiques sostenibles. A més, les companyies estaran posant en pràctica la seva Responsabilitat Social Corporativa (RSC) i contribuint a l’execució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i l’Agenda 2030 amb la cerca d’aliances i nous escenaris de col·laboració amb el Tercer Sector.

El president de la PTS, Luciano Poyato, ha manifestat que la situació social i econòmica d’Espanya necessita de la solidaritat de tots i totes, inclòs el sector empresarial. “Necessitem de la seva ajuda perquè el Tercer Sector, i les seves estructures organitzatives, puguin ser solvents per a continuar atenent totes i cadascuna de les víctimes d’aquesta pandèmia”, ha subratllat.

En aquest sentit, ha explicat que la Casella Empresa Solidària pot ser un exemple de compromís amb la causa per part del teixit empresarial, ja que amb un simple gest contribuiran a millorar l’eficàcia de les entitats socials perquè aquestes puguin atendre la demanda real i ajudar a la capacitació dels professionals, així com a l’enfortiment i cohesió de les xarxes internes del Tercer Sector.

“Sens dubte, estem en un moment de cridar a l’exercici solidari, cívic, de compromís empresarial i de crear aliances i xarxes de col·laboració per a no deixar a ningú enrere. Enguany demano col·laborar amb major intensitat marcant la Casella Empresa Solidària en l’Impost de Societats”, ha conclòs Poyato.

Sobre Plataforma del Tercer Sector

Fundada al gener de 2012 per set de les organitzacions més representatives de l’àmbit social a Espanya (PVE, POAS, EAPN, CERMI, Creu Roja, Càritas i ONCE), a la Plataforma s’han sumat posteriorment la Coordinadora de ONGD d’Espanya i la Plataforma d’Infància. Actualment, està integrada per vint organitzacions per mitjà de les quals representa a prop de 28.000 entitats de l’àmbit social.

Sobre la campanya

La campanya «Més que mai, EmpreXas» forma part del projecte Campanya de Comunicació perquè les empreses marquin la X de fins socials en l’Impost de Societats, projecte finançat a través de la convocatòria de subvencions del 0,7% de l’IRPF del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, corresponent a l’any 2019.