Relleu a Eines x Inserció , l’empresa de recuperació de roba de Càritas Mallorca

L’empresa d’inserció canvia de gerència. Joan Francesc Planes es jubila després de 22 anys treballant a Càritas Mallorca. Al seu càrrec s’incorpora Juan Cruz Carrasco.

Joan Francesc Planes s’ha jubilat de la gerència d’Eines x Inserció, l’empresa d’inserció de Càritas Mallorca dedicada a la recuperació de roba de segona mà.  Una persona que ha duit a terme el seu servei a Càritas Mallorca durant 22 anys, passant per diferents departaments de l’entitat, aportant el millor de sí mateix tant a nivell professional com personal.

En Joan Francesc Planes ha estat un referent per a moltes persones de Càritas (participants, voluntaris i contractats), per la seva humilitat, la passió per la feina de promoció de les persones i la seva capacitat transformadora amb l’impuls de diferents projectes dins l’entitat. Va iniciar la seva trajectòria dins Càritas als Tallers de Verge de Lluc, mentre estudiava treball social. Als tallers tingué la oportunitat d’aprendre el que era acompanyar a persones en situació d’exclusió social, aprenent d’elles i dels seus companys d’equip i poc a poc va anar-se formant en la intervenció social.

Posteriorment va passar a coordinar el Programa d’Inserció i anys després l’Equip d’Acció de Base de Part Forana, on va poder conèixer la realitat eclesial de Mallorca i la riquesa de treballar amb el voluntariat dels Grups d’Acció Social. Després  ocupà el càrrec de Secretari General durant uns anys, passant posteriorment a l’empresa Eines X Inserció on ara ha finalitzar el seu cicle.

El projecte d’Eines, que abans es coneixia com a Triatge, va ser una projecte impulsat pel propi Joan Francesc. Ell li va donar un nou valor a la recollida de roba i va apostar per una  empresa d’inserció que donés oportunitats de feina a persones amb dificultats per accedir al mercat laboral a través d’un seguiment i formació personalitzat, el que es coneix com itineraris d’inserció. Les persones participants assoleixen els coneixements necessaris per a desenvolupar feines de mosso de magatzem, d’atenció al client, o de xofer .

El projecte, que es va iniciar al novembre de 2017 amb 5 contractes d’inserció , va tancar l’any passat amb 17 persones amb contracte d’inserció i 4 persones que passant per Eines ja s’havien inserit  al mercat laboral.

A partir d’ara la persona al front de la iniciativa de Eines x Inserció  és Juan Cruz Carrasco, una persona jove i motivada per assolir el projecte que va encetar Joan Francesc, al qui des de Càritas Mallorca el varen desitjar,  amb una festa d’acomiadament , una molt bona jubilació i nous projectes de vida.

Des de Càritas Mallorca volem agrair-li el seu servei a les persones i  el seu testimoni de l’evangeli de Jesús que ha dut a terme als diferents programes i espais de participació de Càritas. Gràcies de tot cor!