Reactivam la formació de Voluntariat a Càritas Mallorca

55 persones participen en la formació de  voluntariat programada per l’entitat després de la paralització a causa de la Covid-19

55 persones participen a la formació inicial de voluntariat organitzada per Càritas Mallorca durant dues sessions de matí i horabaixa, i que s’havia paralitzat a causa de l’Estat d’Alarma. S’ha retornat amb un nombre important de participants que durant aquest temps de confinament s’han posat en contacte amb l’entitat per a desenvolupar tasques de voluntariat i de donar suport de forma altruista a les persones que viuen una situació de vulnerabilitat.

Al llarg de les dues jornades els dos grups de participants han rebut informació sobre el Model  d’Acció Social i el Marc d’intervenció de Càritas , així com el paper del voluntariat dins l’entitat i els projectes que s’estan desenvolupant per a acompanyar i donar suport a les persones en accés a recursos i als drets bàsics.

Aquesta formació inicial es complementarà més endavant amb una formació més específica que tindrà en compte la valoració que hagi sortit d’aquesta formació inicial i de la predisposició del propi voluntari/a.

El perfil dels participants en aquest curs inicial de voluntariat és molt ample i divers,  però  destaca la presència important de dones, i també de persones joves que volen implicar-se en el projecte social de l’entitat.

En l’actualitat,  Càritas Mallorca compta amb la col·laboració de 1.039 persones voluntàries que participen a diferents programes de l’entitat i que són una eina imprescindible per a dur endavant la missió de Càritas. Són persones que desenvolupen les seves tasques als centres de distribució d’aliments, a les parròquies,  als tallers de formació, a cursos d’ocupació, a les botigues… i que ara després del confinament han estat imprescindibles i han reforçat l’equip d’atenció telefònica i de repartiment d’ajudes.

Està previst que al llarg dels pròxims mesos, moltes de les persones que han rebut aquesta formació inicial de voluntariat s’incorporin als espais de Càritas,  on , com ja s’ha apuntat , hi haurà una formació més específica en funció de l’espai on s’ubiquin.

També estan programades noves formacions inicials de voluntariat per a reforçar la xarxa d’atenció de Càritas Mallorca,  que amb l’increment actual de noves peticions de famílies que demanen ajudes , és molt necessària.