III Concurs de Relats a favor del Treball Decent

Càritas Mallorca impulsa per tercer any el concurs de relats curts a favor d’unes condicions dignes a la feina

Càritas Mallorca enceta per tercer any consecutiu el Concurs de Microrelats “El treball Decent no és un conte”, una iniciativa que vol donar visibilitat a la realitat laboral que ens envolta sobretot en aquest temps on la pandèmia ha marcat la vida de moltes persones. I és que en els darrers mesos moltes d’elles han patit la pèrdua de la seva feina , han vist reduït la jornada laboral, han sofert alguna situació de vulneració dels seus drets o han tingut moltes dificultats per a continuar amb al seu projecte, en el cas de petits empresaris. Una situació que ha provocat l’augment de la precarietat per a moltes famílies i que pot agreujar-se en els pròxims mesos.

Des de de Càritas, juntament amb  altres entitats que conformen l’organització “Església pel Treball Decent” (Càritas, Conferència Espanyola de Religiosos (CONFER), Hermandad Obrera De Acción Católica (HOAC), Justícia i Pau, Joventut Estudiant Catòlica (JEC) i Joventut Obrera Cristiana (JOC)) proposen un nou model de sistema productiu que garanteixi l’ocupació digna i accessible, una iniciativa que s’emmarca dins els actes de celebració de la jornada a favor Treball Decent que es celebra el pròxim 7 d’octubre i que aquest any reclama la mobilització a favor d’aquest nou model productiu.

Bases del concurs

El concurs de relats és una iniciativa per a conèixer històries entorn al mercat laboral actual i els drets dels treballadors. Cada persona pot presentar un relat amb la temàtica del Treball Decent. L’escrit pot ser en català o castellà amb un màxim de 120 paraules i a ser possible amb el tipus de lletra Arial, cos 12. S’ha d’especificar el nom de l’autor, telèfon de contacte i un mail. Fins al pròxim 8 de novembre es poden presentar els microrelats al correu ocupacio@caritasmallorca.org, especificant concurs de relats “El Treball decent no es un compte”. Aquest any com a novetat obrim la proposta a joves de  5 instituts amb els quals d’alguna forma s’ha col·laborat des de l’àrea de Formació, Orientació i  Intermediació laboral els darrers anys. L’objectiu és conèixer la visió del més joves entorn al món laboral.

De tots els relats que arribin a Càritas Mallorca s’elegirà, a través d’un jurat, 2 finalistes que es donaran a conèixer el 16 de novembre i que podran accedir a un premi d’un lot de productes d’economia solidària dels tallers de Càritas Mallorca. També s’elegiran dos finalistes a l’àmbit dels instituts.

#EnsMovemPelTreballDecent

La iniciativa  literària és una de les activitats que s’inclouen dins els actes programats pel col·lectiu “Església pel Treball Decent”  i que vol posar l’accent  en la necessitat de generar ocupacions amb un alt valor afegit, que posi a la persona en el centre, amb unes condicions laborals dignes i amb el  dret a la protecció social, entre altres demandes.