Càritas Índia crida a la solidaritat davant l’ona de COVID-19 que assola el país

Amb més de més de 300.000 infeccions diàries registrades, l’oxigen i els subministraments mèdics s’esgoten

l’Índia està vivint una segona ona de COVID-19 que amenaça amb col·lapsar el país. Davant la gravetat del que està ocorrent, Càritas Índia ha fet una crida urgent a la solidaritat mundial per a ajudar-los a fer front a aquesta situació, que qualifica de desesperada. Amb més de més de 300.000 infeccions diàries registrades al país durant els últims quinze dies, l’oxigen i els subministraments mèdics s’esgoten, i el sistema de salut està en risc de paralitzar-se.

“La situació és molt descoratjadora. La gent arriba als hospitals on no hi ha llits i a penes poden atendre’ls. Estan morint moltes persones. Els nostres treballadors sanitaris i voluntaris de primera línia estan treballant les vint-i-quatre hores del dia per a poder seguir amb la seva activitat i complir les mesures sanitàries”, compte el Pare Paul Moonjely, director executiu de Càritas Índia. “L’Església ha demanat a molts dels seus fidels laics i germans i germanes religioses en la seva tasca de servir a la població afligida”, afegeix.

La nostra Càritas germana ha recomanat al seu personal que treballi des de casa i s’ha vist obligada a suspendre les activitats grupals per a evitar la propagació del virus. Però continua amb la seva labor per a ajudar al sistema sanitari indi i a les persones afectades a fer front a aquesta segona ona.

Amb 1.300 milions de persones, l’Índia és el segon país més poblat del món, i des de l’inici de la pandèmia ha registrat gairebé 20 milions de casos de COVID-19.

Des de la primavera del passat any, Càritas Índia ha estat una de les organitzacions més actives en la seva resposta a la crisi sanitària, social i econòmica que està vivint el país. Durant aquest temps ha estat fent costat a les comunitats més vulnerables, ha mobilitzat treballadors i voluntaris en els centres d’informació COVID i ha ofert aliments, atenció sanitària i recursos mèdics, inclosos oxímetres i inhaladors; unes activitats que s’han intensificat en les últimes setmanes.

“Encara que ens entristeix la situació sense precedents que estem sofrint, també ens commou el suport de la gent, la seva generositat i solidaritat –va afirmar el pare Paul Moonjely– ; faig una crida a tothom per a ens enviïn ajuda, alè i oracions”.