Torna la formació presencial de voluntariat a Càritas Diocesana Mallorca amb la participació de 19 persones

Un total 237 persones han participat als 11 cursos de formació on line de voluntariat a Càritas Mallorca programats  en el darrer any i mig  per la Covid

La formació presencial de voluntariat a Càritas Mallorca ha retornat amb totes les mesures de seguretat.  Ha estat a Seminari Nou amb la participació de 19 persones, 15 dones i 4 homes. Ha estat un grup més reduït per complir amb totes les mesures de distancia i control, i amb presencia d’un grup important de joves menors de 30 anys.

La formació s’ha desenvolupat en aquest mes de juliol i es va organitzar en dues sessions de 3 hores els horabaixes. Per una banda es va explicar i donar a conèixer la feina d’atenció que desenvolupa Càritas així com els seus programes, i , a la segona sessió, es va informar de les accions de voluntariat que es duen a terme i es varen escoltar el testimoni de 2 voluntaris ja veterans de l’entitat.  A les dues jornades varen estar presents tant la directora de Càritas Mallorca, Esther Romero, com el delegat diocesà de l‘entitat, Mons. Pep Toni Guardiola que varen agrair als presents  la seva implicació i el seu compromís a favor de les persones més vulnerables.

La formació de voluntariat no ha aturat en aquest darrer any i mig a pesar de la pandèmia però si ha condicionat la forma d’impartir els cursos, ja que ens varen fer de manera on line.  Durant aquest temps s’han desenvolupat 8 cursos de formació inicial de voluntariat , 2  al 2021 i 6 al 2020, i 3 cursos de formació específica tots al 2020, amb un total de 253 participants.

A Càritas Mallorca tenim registrades  653 persones voluntàries a 2020 que desenvolupen tasques diverses , de primera atenció a parròquies, temes d’administració, classes diverses d’alfabetització, d’idiome , de repartició d’aliments , entre altres. Una feina  indispensable per l’acció de Càritas.

Ser voluntari/a de Càritas no només és dur  terme una acció solidària puntual o periòdica, sinó que es tracta d’un estil de vida. És per això que des de Càritas Mallorca consideram la formació indispensable per poder anar incorporant a la nostra missió de transformació social nou voluntariat que s’engresquin a crear un món on totes les persones puguin ser ciutadans de ple dret.